Gradska vlast
Gradska uprava

Gradska uprava
GRADSKA UPRAVA GRADA ZRENJANINA je obrazovana kao jedinstveni organ.
Osnovne organizacione jedinice u sastavu Gradske uprave su:
- Odeljenje za finansije,
- Služba za lokalnu poresku administraciju,
- Odeljenje za privredu,
- Odeljenje za zaštitu životne sredine, poljoprivredu i ruralni razvoj,
- Odeljenje komunalne milicije,
- Odeljenje inspekcija,
- Odeljenje za ljudske resurse i pravne poslove,
- Služba Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća,
- Služba za informacione i komunikacione tehnologije,
- Odeljenje za urbanizam,
- Odeljenje za imovinsko-pravne poslove,
- Odeljenje za opštu upravu,
- Odeljenje za zajedničke poslove,
- Odeljenje društvenih delatnosti i
- Odeljenje za brigu o deci i porodici, boračko-invalidsku zaštitu i druga socijalna uključivanja.
Posebne organizacione jedinice Gradske uprave su:
- Kabinet Gradonačelnika i
- Jedinica za internu reviziju.
Gradska uprava grada Zrenjanina:
- prati propise i akta koji su od značaja za realizaciju poslova u nadležnosti Grada;
- priprema nacrte opštih i pojedinačnih akata i planskih dokumenata koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;
- izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;
- rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, privrednih društava, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;
- obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa, odluka i drugih opštih akata Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;
- izvršava zakone, podzakonske akte i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;
- razmatra predstavke, pritužbe, peticije i predloge iz svoje nadležnosti, upućenih od strane građana i pravnih lica, radi efikasnog postupanja po njima, predlaganja odgovarajućih mera i akata u cilju unapređenja poslovanja i obaveštavanja podnosilaca o preduzetim merama;
- blagovremeno evidentira i unosi podatke u elektronske registre i baze podataka;
- priprema analize, izveštaje, informacije i druge akte;
- vodi zakonom propisane evidencije i stara se o njihovom korišćenju, održavanju i ažuriranju;
- obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;
- dostavlja izveštaj o svom radu Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću;
- postupa po zahtevu za slobodan pristup informacijama od javnog značaja iz svoje nadležnosti;
- priprema Informator o radu iz svog delokruga rada i druge izveštaje o svom radu Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću po potrebi, a najmanje jednom godišnje, kao i informacije od javnog značaja u cilju blagovremenog obaveštavanja javnosti o svom radu;
- obavlja i druge stručne, sdministrativno-tehničke i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće, u skladu sa zakonom i Statutom grada.