Gradska uprava

GRADSKA UPRAVA GRADA ZRENJANINA je obrazovana kao jedinstveni organ.

Osnovne organizacione jedinice u sastavu Gradske uprave su:

  1. Odeljenje za finansije, 
  2. Služba za lokalnu poresku administraciju,
  3. Odeljenje za privredu,
  4. Odeljenje za zaštitu životne sredine, poljoprivredu i ruralni razvoj,
  5. Odeljenje komunalne milicije,
  6. Odeljenje inspekcija,
  7. Odeljenje za ljudske resurse i pravne poslove,
  8. Služba Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća,
  9. Služba za informacione i komunikacione tehnologije,
  10. Odeljenje za urbanizam,
  11. Odeljenje za imovinsko-pravne poslove,
  12. Odeljenje za opštu upravu,
  13. Odeljenje za zajedničke poslove,
  14. Odeljenje društvenih delatnosti i
  15. Odeljenje za brigu o deci i porodici, boračko-invalidsku zaštitu i druga socijalna uključivanja.
 

Posebne organizacione jedinice Gradske uprave su:

  1. Kabinet Gradonačelnika i 
  2. Jedinica za internu reviziju. 
 

Gradska uprava grada Zrenjanina: 

  1. prati propise i akta koji su od značaja za realizaciju poslova u nadležnosti Grada;
  2. priprema nacrte opštih i pojedinačnih akata i planskih dokumenata koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;
  3. izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća; 
  4. rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana,  privrednih društava, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;
  5. obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa, odluka i drugih opštih akata Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;
  6. izvršava zakone, podzakonske akte i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;
  7. razmatra predstavke, pritužbe, peticije i predloge iz svoje nadležnosti, upućenih od strane građana i pravnih lica, radi efikasnog postupanja po njima, predlaganja odgovarajućih mera i akata u cilju unapređenja poslovanja i obaveštavanja podnosilaca o preduzetim merama;
  8. blagovremeno evidentira i unosi podatke u elektronske registre i baze podataka;
  9. priprema analize, izveštaje, informacije i druge akte;
  10. vodi zakonom propisane evidencije i stara se o njihovom korišćenju, održavanju i ažuriranju;
  11. obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;
  12. dostavlja izveštaj o svom radu Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću;
  13. postupa po zahtevu za slobodan pristup informacijama od javnog značaja iz svoje nadležnosti;
  14. priprema Informator o radu iz svog delokruga rada i druge izveštaje o svom radu Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću po potrebi, a najmanje jednom godišnje, kao i informacije od javnog značaja u cilju blagovremenog obaveštavanja javnosti o svom radu;
  15. obavlja i druge stručne, sdministrativno-tehničke i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće, u skladu sa zakonom i Statutom grada.