Rezultati književnog konkursa ''Ulaznica 2010''

Žiri književnog konkursa "Ulaznica 2010" u sastavu Srđan Srdić, književnik iz Kikinde, Vladimir Arsenić, književni kritičar iz Zrenjanina i Dragana Mladenović, pesnikinja iz Pančeva i predsednica žirija, sa zadovoljstvom je konstatovao da se na javni poziv i ove godine odazvao zavidan broj autorki i autora koji su poslali preko 2500 radova u ukupnom zbiru. Posebno je zadovoljstvo izazvala činjenica da su radovi stigli iz svih zemalja u regionu, kao i iz Švedske, Holandije i Nemačke. U obilju ponuđenih tekstova najviše je bilo poetskih, nešto manje proznih, a srazmerno manje esejističkih. Trebalo bi istaći da je ovo treća godina, otkada je konkurs proširen na čitav region, i konkurencija je svake godine sve veća, što posebno naglašava kvalitet nagrađenih i pohvaljenih radova.
 
Jednoglasnom odlukom žiri je odlučio da nagradi i pohvali sledeće autore i radove:
 
Poezija:
Prva nagrada: Anđelka Nikolić, Beograd – Liceknjiga
Druga nagrada: Barbara Pleić Tomić, Zagreb – Arahnofobija
Treća nagrada: Željko Janković, Pančevo – Blue Harlem
 
Pohvaljen rad:
Radojko Lako Veselinović, Užice – Socijalna alternativa
 
Proza:
Prva nagrada: Lana Bastašić, Banja Luka – Buđenje
Druga nagrada: Enver Krivac, Rijeka – Rainbowing
Treća nagrada: Davor Varga, Zagreb – Hrkanje
 
Esej:
Prva nagrada: Nataša Simeunović Bajić, Beograd – Traktat o kiču i kič književnosti
Druga nagrada: Maja Klarić, Zagreb – Esej o ljudima rijekama i ljudima planinama
Treća nagrada: Branislava Džigurski. Zrenjanin – Reč u virtuelnom prostoru i srpska elektronska književnost
 
Nagrađeni i pohvaljeni radovi odražavaju raznovrsnost pristiglih tekstova i mnoge od tendencija koje se mogu uočiti među autorima na književnoj sceni koja obuhvata teritoriju nekadašnje Jugoslavije. Tematski raznoliki, a opet oslikavajući atmosferu koja vlada u kulturi i na književnoj sceni, ovi tekstovi su se iz mnoštva izdvojili ukupnim utiskom, te zrelošću i kompleksnošću koja pleni.
 
U svom radu žiri nije vrednovao poetički pristup, tematsko opredeljenje ili viđenje sveta predstavljeno u delu, već se rukovodio samo kvalitetom književnog izraza koja je u njima bila nesumnjiva.