Početkom maja počinju radovi na izgradnji Fruškogorskog koridora - značaj saobraćajnog povezivanja i za Zrenjanin, nepunih 50 minuta do auto-puta ka Šidu

Predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Srbije Tomislav Momirović održali su juče sastanak u Novom Sadu, na kom je najavljen početak radova na izgradnji “Fruškogorskog koridora” - brze saobraćajnice između Novog Sada (čvor Kać) i Rume, duge 47,7 kilometara. Buduća saobraćajnica imaće četiri kolovozne trake širine po 3,5 metra, uz dva kapitalna objekta na trasi - most preko Dunava kod Kovilja, dužine 1,8 kilometara i najduži tunel u Srbiji, “Iriški venac” kroz Frušku Goru, od čak 3,5 kilometara. 
 
 
Na sastanku održanom u Pokrajinskoj vladi bilo je reči o realizaciji i drugih infrastrukturnih projekata u Vojvodini, od nacionalnog značaja, poput pripreme projektne dokumentacije za izgradnju auto-puta Novi Sad - Zrenjanin - Beograd, o izgradnji brze saobraćajnice koja će povezati Sombor i Kikindu, kao i o podršci Pokrajinske vlade realizaciji projekta brze pruge od Novog Sada do granice sa Mađarskom.
 
Fruškogorski koridor, saobraćajnica koja će spojiti autoputeve ka Subotici i Šidu, osim za sve lokalne samouprave kroz čije će teritorije proći, imaće veliki značaj i za grad Zrenjanin, čiji će obodni delovi od početka trase novog puta biti udaljeni svega 45 kilometara, i to budućim auto-putem. Prostom računicom, kada sve ovo bude završeno, od Zrenjanina do auto-puta prema Šidu, dozvoljenim brzinama (130 km/čas na auto-putu i 100 km/čas na brzoj saobraćajnici) stizaće se za nepunih 50 minuta, bez prolaska kroz bilo koje naseljeno mesto. 
 
Početak Fruškogorskog koridora u čvoru "Kać" i deo trase oko Novog Sada,
do ulaza u tunel "Iriški venac"
 
Početna tačka Fruškogorskog koridora, na 45 kilometara od Zrenjanina, biće u novom saobraćajnom čvoru “Kać”, odakle trasa vodi ka Petrovaradinu, obilazeći Novi Sad sa istoka i prelazeći Dunav preko novog mosta. U čvoru “Kać” predviđen je i završetak auto-puta Zrenjanin-Novi Sad, odakle će naši sugrađani birati da li će se zaputiti ka Novom Sadu, Subotici ili Fruškoj Gori i Rumi, odnosno auto-putu Beograd - Šid ili nastavku ove saobraćajnice, ka Šapcu i Loznici, i dalje Republici Srpskoj.   
 
Vlada Srbije i kineska kompanija CRBC potpisali su početkom oktobra prošle godine komercijalni ugovor o izgradnji Fruškogorskog koridora, ukupne vrednosti 606 miliona evra. Fruškogorski koridor, najavljeno je tada, biće završen u rekordnom roku i sa svim objektima otvoren za saobraćaj do 15. marta 2024. godine. 
 
Fotografija sa sastanka: Pokrajinska vlada
Mapa trase Fruškogorskog koridora: JP "Zavod za urbanizam Vojvodine"
 
 
 

Slike

  • /uploads/attachment/vest/5967/Fruskogorski_koridor_mapa_0.jpg