Почетком маја почињу радови на изградњи Фрушкогорског коридора - значај саобраћајног повезивања и за Зрењанин, непуних 50 минута до ауто-пута ка Шиду

Председник Покрајинске владе Игор Мировић и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Србије Томислав Момировић одржали су јуче састанак у Новом Саду, на ком је најављен почетак радова на изградњи “Фрушкогорског коридора” - брзе саобраћајнице између Новог Сада (чвор Каћ) и Руме, дуге 47,7 километара. Будућа саобраћајница имаће четири коловозне траке ширине по 3,5 метра, уз два капитална објекта на траси - мост преко Дунава код Ковиља, дужине 1,8 километара и најдужи тунел у Србији, “Иришки венац” кроз Фрушку Гору, од чак 3,5 километара. 
 
 
На састанку одржаном у Покрајинској влади било је речи о реализацији и других инфраструктурних пројеката у Војводини, од националног значаја, попут припреме пројектне документације за изградњу ауто-пута Нови Сад - Зрењанин - Београд, о изградњи брзе саобраћајнице која ће повезати Сомбор и Кикинду, као и о подршци Покрајинске владе реализацији пројекта брзе пруге од Новог Сада до границе са Мађарском.
 
Фрушкогорски коридор, саобраћајница која ће спојити аутопутеве ка Суботици и Шиду, осим за све локалне самоуправе кроз чије ће територије проћи, имаће велики значај и за град Зрењанин, чији ће ободни делови од почетка трасе новог пута бити удаљени свега 45 километара, и то будућим ауто-путем. Простом рачуницом, када све ово буде завршено, од Зрењанина до ауто-пута према Шиду, дозвољеним брзинама (130 км/час на ауто-путу и 100 км/час на брзој саобраћајници) стизаће се за непуних 50 минута, без проласка кроз било које насељено место. 
 
Почетак Фрушкогорског коридора у чвору "Каћ" и део трасе око Новог Сада,
до улаза у тунел "Иришки венац"
 
Почетна тачка Фрушкогорског коридора, на 45 километара од Зрењанина, биће у новом саобраћајном чвору “Каћ”, одакле траса води ка Петроварадину, обилазећи Нови Сад са истока и прелазећи Дунав преко новог моста. У чвору “Каћ” предвиђен је и завршетак ауто-пута Зрењанин-Нови Сад, одакле ће наши суграђани бирати да ли ће се запутити ка Новом Саду, Суботици или Фрушкој Гори и Руми, односно ауто-путу Београд - Шид или наставку ове саобраћајнице, ка Шапцу и Лозници, и даље Републици Српској.   
 
Влада Србије и кинеска компанија ЦРБЦ потписали су почетком октобра прошле године комерцијални уговор о изградњи Фрушкогорског коридора, укупне вредности 606 милиона евра. Фрушкогорски коридор, најављено је тада, биће завршен у рекордном року и са свим објектима отворен за саобраћај до 15. марта 2024. године. 
 
Фотографија са састанка: Покрајинска влада
Мапа трасе Фрушкогорског коридора: JП "Завод за урбанизам Војводине"
 
 
 

Слике

  • /uploads/attachment/vest/5967/Fruskogorski_koridor_mapa_0.jpg