Godišnjica rada Kancelarije za komunikaciju narodnih poslanika i građana

U prisustvu narodnih poslanika Elvire Kovač, Stanislave Janošević i Mirka Krlića, predstavnika organizacija CeSID i NDI, načelnice Srednjebanatskog upravnog okruga Snežane Vučurević, predsednika Skupštine grada Zrenjanina Olivera Mitrovića i drugih funkcionera lokalne samouprave, odbornika Skupštine grada, kao i građana koji su se obraćali za pomoć, juče je u Zrenjaninu obeležena godišnjica rada Kancelarije za komunikaciju narodnih poslanika i građana.
 
Kancelarija je otvorena 16. marta 2016. godine kao deo projekta "Ljudi na prvom mestu", koji partnerski realizuju organizacije CeSID i NDI, a finansira ga američka agencija za međunarodni razvoj USAID. Punu podršku projektu dala je lokalna samouprava Grada Zrenjanina.
 
 
Predstavnik CeSID-a Bojan Klačar rekao je da je zrenjaninska kancelarija jedna od najaktivnijih, od 12 gradova u Republici Srbiji u kojima je takva kancelarija otvorena.
“Osnovni cilj otvaranja bio je da se osnaži komunikacija između građana i poslanika, a drugi cilj je da, ako se građani jave zbog nekog konkretnog problema, da im poslanici pomognu u rešavanju tih problema. Poslanička kancelarija u Zrenjaninu primila je veliki broj građana, uspela je da reši nekoliko značajnih problema, te je na najbolji način opravdala cilj svog postojanja”, naveo je Klačar i istakao da kancelarija nije stranačka, da je usmerena ka svim građanima i da je naglasak njenog rada na rešavanju problema građana i komunikaciji s poslanicima, a ne pitanjima političke prirode.
 
 
Narodni poslanik Mirko Krlić, koji je aktivan u radu kancelarije od samog početka, osvrnuo se na neka od najčešćih pitanja koja su građani postavljali i s kakvim su se problemima javljali njemu i drugim poslanicima angažovanim u kancelariji.
“Svesni smo da živimo u teškom socijalnom trenutku i kancelarija je bila jedna od adresa na koju su se građani obraćali kako bi popravili svoje socijalno stanje. Naravno, građanima je jasno da kancelarija ne može nikog zaposliti, ali od problema koji su u vezi sa institucijama koje nisu uradile neke poslove, poput obračuna radnog staža ili kašnjenja sa određenim obavezama, kancelarija je nalazila kontakte sa lokalnim i višim instancama vlasti i uspevala da te građane usmeri na pravu stranu”, objasnio je Krlić.
 
 
Napomenuo je i da je kancelarija bila angažovana na rešavanju više problema komunalne prirode.
“U saradnji sa Okrugom animirali smo inspekcijske službe i dosta problema uspevali da rešimo, od zloupotrebe pasa lutalica, problema s bukom, neadekvatnog korišćenja poslovnog prostora koje ometa naše sugrađane i slično. Delovali smo nekad i kao “mirovna konferencija”, dovodili ovde obe strane, i pokušavali da dođemo do nekih rešenja. Ono što mogu s ponosom da istaknem je da niko odavde nije izašao, a da neki odgovor nije dobio, ili adresu na koju treba dalje da se obraća ukoliko je problem takve prirode”, istakao je narodni poslanik Mirko Krlić. 
 
 
Jedan od građana koji se obratio kancelariji bio je i Dragutin Vuletić iz Zrenjanina, koji je, u ime stanovnika dela naselja “4. jul”, reagovao zbog evidentnog komunalnog problema.
“Bašta ugostiteljskog objekta otvorena je na bukvalno dva metra od naših spavaćih soba i čim se to dogodilo, aprila prošle godine, obratio sam se kancelariji, koja je u saradnji sa “Direkcijom za izgradnju grada”, uspela da tu baštu ukloni. Zadovoljan sam i celokupnim odnosom ove kancelarije prema građanima”, rekao je Vuletić.