Studija o razvoju aerodroma Ečka

Profesori Saobraćajnog fakulteta iz Beograda predstavili su protekle subote "Studiju opravdanosti primene transportnih aviona na aerodromu Ečka" koja, prema rečima gradonačlnika dr Milete Mihajlova predstavlja idejni projekat razvoja zrenjaninskog aerodroma i mogućnosti koje on pruža, kao i perspektive daljeg razvoja.
- Znamo da su mogućnosti našeg aerodroma velike, međutim, ono čime bismo se mi zadovoljili jeste da ovo bude jedan veliki sportsko – turistički centar, da zajedno sa Gradom i sa sportistima ovde na aerodromu organizujemo programe, a budućnost će reći šta sve može da bude ovaj aerodrom, da li on treba da bude putnički, transportni – rekao je Mihajlov.
 
 
 
Jagoš Banović iz Aero kluba Zrenjanin, kaže da je i članovima tog kluba, jednog od elitnih u Srbiji, u cilju da zajedno sa Gradom aerodrom Ečka što više približe sportskom i turističkom letenju.
- Ta naša namera mogla se i videti u proteklom periodu, ovde su organizovana velika takmičenja međunarodnog karaktera na kojima su učestvovali ljudi iz cele Evrope. Dakle, cilj nam je da kroz popularizaciju sporta, što je trend u Evropi, i trenažnog letenja postepeno povećamo kapacitete našeg aerodroma za saobraćaj koji bi služio na dobrobit celog grada, kako za sport, tako i za komercijalne letove koji bi služili poslovnim i drugim ljudima iz grada – kaže Banović.
On je istakao da je izrada Studije, za početak, apsolutno dobar korak jer, kako navodi, štiti njihova prava kao sportista, a ujedno daje i mogućnost razvitka aerodroma Ečka.
Predstavljajući Studiju, Petar Milosavljević, docent Saobraćajnog fakulteta, navodi da je angažujući ih Grad Zrenjanin imao nameru da se na bilo koji način unapredi sportska, vazduhoplovna, jedriličarska i poljoprivredna avijacija na postojećem aerodromu u komercijalno vazduhoplovstvo, pre svega sa prihvatanjem poslovnih aviona čime bi se omogućio lakši dolazak stranih investicija i stranih investitora.
 
 
 
- To je prvi element koji smo razradili u pomenutoj Studiji, ali smo imali vrlo delikatan pristup ka apsolutnoj primeni i razvoju komercijalne avijacije za putnike u javnom vazdušnom saobraćaju, pri čemu smo bili svesni prisustva okolnih aerodroma, pre svega Beograd i Temišvar. Mi smo ipak došli do zaključka da bi se kroz neki inicijalni period od osam godina pojavio kritičan broj putnika potreban za dalji razvoj vazdušnog saobraćaja na aerodromu Ečka, sa privremenim carinskim prelazima, policijskom upravom i fito patološkom kontrolom – objašnjava Milosavljević ukazujući da su ti elementi vrlo oprezno dimenzionisani i da su uzeti u obzir najgori scenariji razvoja, vodeći računa pre svega o lokalnoj zajednici i stanju u toj zajednici, kao i o budućim tokovima razvoja cele EU, a tako i  dela jugoistočne Evrope.
- Mi smo krajnje oprezno i precizno definisali kada bi ta profitabilnost mogla da se postigne u komercijalnom javnom saobraćaju da bi se to isplatilo aerodromu i lokalnoj zajednici pre svega – dodao je on.