Podrška lokalne samouprave za aktivnosti kancelarije Zaštitnika građana
- Na nama je da preporuke i odluke Zaštitnika građana sprovodimo, bez obzira da li nam se one sviđaju ili ne. Nije značajno samo formirati neku kancelariju, već je važno da ona funkcioniše i aktivno se bori za poštovanje prava građana u nekoj oblasti. Želja nam je da izgradimo jake i nezavisne institucije, koje će funkcionisati kao u razvijenim demokratskim državama, i Kancelarija Zaštitnika građana treba da bude upravo takva institucija. Ono što želim da naglasim i da apelujem, to je da bi ombudsmani na višim nivoima, pokrajinskom i državnom, mogli da se pozabave onim lokalnim samoupravama koje uopšte nemaju ovakve kancelarije, ili su postojeće kancelarije neaktivne i ne rade svoj posao. Zrenjanin je među prvim opštinama u Srbiji dobio instituciju ombudsmana i mislim da u tome može da posluži kao primer mnogim drugim sredinama. Prema nekim nezvaničnim informacijama kojima raspolažem, zrenjaninska Kancelarija je, na osnovu realizovanih aktivnosti, trenutno među najboljima u Republici Srbiji – istakao je Aleksandar Marton.
- Zaštitnik građana, u čemu mnogi greše, nije sudski organ i nema zakonskih mogućnosti za sprovođenje određenih odluka, već svoju funkciju vrši donošenjem preporuka. Mi odavde upućujemo poruku ne građanima čija se prava krše, već onima čiji rad kontrolišemo, a u pitanju su gradska uprava, javna preduzeća, organi i organizacije čiji je osnivač Grad Zrenjanin, da ne shvate tu kontrolu lično, već da shvate da je, u konkretnim slučajevima, zaista povređeno neko pravo građana,. Oni koji, u krajnjoj instanci, u drugom stepenu, treba da sprovedu naše preporuke, jesu Gradonačelnik i predsednik Skupštine grada. Drago nam je što smo uspostavili konstruktivan odnos saradnje s lokalnom samoupravom – rekla je Radlovački Grozdanov.
- Molim građane koji su podneli ove pritužbe da budu strpljivi prilikom donošenja konkretne odluke, jer mali broj zaposlenih u Kancelariji fizički ne stiže da reši sve predmete – kaže Radlovački Grozdanov.