Kako revitalizovati banatske pruge?
- Zbog toga smo se danas okupili, da sagledamo mogućnosti za revitalizaciju železnice, pre svega u Banatu, i to s posebnim osvrtom na prevoz putnika, koji smatramo najznačajnijim segmentom železničkog saobraćaja u nekom narednom periodu – rekao je Mihajlov.
- Poboljšanje mreže može da dovede do porasta investicija i lakšeg i jeftinijeg prevoza robe i putnika. Grad Zrenjanin u ovom trenutku ne može iz budžeta da izdvoji sredstva za ovu namenu, a s obzirom na širi značaj železničkog saobraćaja, to opravdano očekujemo od pokrajine i republike i verujem da za to postoje mogućnosti – istakao je Marton.
- Što se prevoza putnika tiče, imamo dva dnevna polaska za stanicu "Dunav" u Beogradu, dok za Novi Sad trenutno nema polazaka, jer jednostavno nema garnitura koje bi ispratile vozni red. Ako znamo da je mesečna karta za autobuski prevoz i do četiri puta skuplja od železničke, jasno je kolike bi uštede doneo prevoz putnika železnicom – rekla je Bošanova i navela da je osovinsko opterećenje na prugama u Banatu trenutno 18 tona,da su brzine ograničene na 30 do maksimalno 80 km/h, pa i da se skretnice pomeraju ručno. Ono što je, ipak, pozitivno jeste da ni u jednom trenutku, uprkos pomenutom stanju, nije došlo do ugrožavanja bezbednosti saobraćaja.