Министар Момировић: радни датум почетка градње аутопута 20. фебруар, радови ће кренути на територији Града Зрењанина

“Наш радни датум почетка изградње аутопута Београд-Зрењанин-Нови Сад је 20. фебруар наредне године, а радови ће кренути на територији Града Зрењанина. Ради се о огромном пројекту и незахвално је одређивати тачан датум изласка машина на терен, али наше амбиције увек иду у сусрет објективним могућностима. Свесни смо значаја овог пројекта, пре свега за грађане Зрењанина, за компаније које овде раде, за додатне послове који ће се овде формирати”, изјавио је данас у Зрењанину министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике Србије Томислав Момировић, након састанка с градоначелником Зрењанина Симом Салапуром, његовим сарадницима, као и представницима ЈП “Путеви Србије” и "Коридора Србије". 
 
 
 
 
Момировић је, након што је посетио највеће градилиште у Србији, производни комплекс “Линглонга”, у Градској кући разговарао с представницима Града Зрењанина и том приликом предочио појединости у вези с почетком реализације капиталне инвестиције у области инфраструктуре, изградњом аутопута Београд - Зрењанин - Нови Сад. Како је рекао, на састанку су дотакнуте све теме у вези с овако сложеним пројектом.  
“Тридесет одсто те саобраћајнице ће пролазити територијом града Зрењанина, то ће отворити потпуно нове развојне перспективе града и када се на то надовеже нова индустријска зона, Зрењанин више неће бити исти град. Оно што је најзначајније за Зрењанинце, јесте да ће се отворити велики број радних места, да ће плате значајно порасти и оно што је сигурно да ће се десити, јесте да ће се велики број људи или вратити у Зрењанин, или доселити. Инвеститори ће се оријентисати ка новој саобраћајници, а говоримо о пуном профилу аутопута, који ће изгледати као што данас изгледају аутопутеви Београд-Ниш, Београд-Нови сад или Београд-Чачак. Зрењанинци данас треба да имају у виду да ће за неколико година бити удаљени од аеродрома мање од 40 минута, практично ће бити град који има аеродром у свом окружењу, што даје потпуно другачију визију граду и оно што ће се дешавати у његовом развоју сада можемо само да наслутимо, али нема сумње да ће значајно поправити његову економску перспективу”, истакао је министар Момировић. 
 
Рекао је да се на пројекту вредно ради већ годину дана, како би се могао потписати комерцијални уговор и инвеститор увести на трасу. Такође је навео да ће се радови изводити фазно, што практично значи да ће, завршетком деоница између петљи, којих ће дуж целе трасе укупно бити шест, тај део аутопута моћи да буде пуштен у саобраћај. 
 
 
 
 
Иван Павловић, директор Сектора за надзор у "Коридорима Србије", презентоваo je трасу аутопута и детаљно представио појединости пројекта, с посебним акцентом на његов део који пролази кроз територију Града Зрењанина. Комплетна деоница дуга је 105 километара, од којих је готово 100 километара пун профил аутопута, а остатак од око 5 километара, у зони петље Каћ, код Новог Сада, у профилу брзе саобраћајнице. На почетку и завршетку трасе предвиђене су чеоне наплатне рампе, а дуж трасе и четири одморишта с пратећим садржајима, два паркинга и три базе за одржавање пута. Предвиђено је и шест укрштања с државним путевима, која ће се решити изградњом надвожњака. Разговарало се и о приступним саобраћајницама до петљи у самом граду, “Зрењанин-Ечка” и “Зрењанин-запад”, како би се саобраћај из града извео на аутопут на најефикаснији начин.  
 
Директор "Коридора Србије" Александар Антић рекао је да ће се, од 105 километара будућег аутопута, 36,5 километара налазити на територији Града Зрењанина, значи најзначајнији део трасе. На територији Зрењанина градиће се и три велика моста, преко Тамиша, Бегеја и Тисе. Истакао је да је за Владу Републике Србије, ресорно министарство и "Коридоре Србије", ово један од најзначајнијих пројеката, на ком се интензивно радило у претходном периоду.
“Сада смо већ веома близу потписивања комерцијалног уговора и почетка припремних радова. Реч је о захтевном пројекту и у великој мери смо усагласили и постигли таква решења која ће бити најбоља и најповољнија за град Зрењанин. На територији града ће бити и три петље, а оно што је за нас било посебно важно је да омогућимо грађанима велики број комуникација, и са аутопутем, али и да аутопут не представља препреку за њихов уобичајени начин живота, пре свега када је земљорадња у питању. На тих 36,5 километара предвидели смо градњу 21 надвожњака, пропуста који ће омогућити везе с постојећим саобраћајницама, али и с атарским путевима”, рекао је Антић и сликовито објаснио значај аутопута у неком наредном периоду.
 
“Од петље “Ечка” 51 километар ће бити до аутопута Београд-Суботица, с укључењем код Новог Сада. На то можемо додати и 44 километра “Фрушкогорског коридора” и доћи ћемо до аутопута од Београда према Шиду, с укључењем код Руме. Сутра ће, практично, од петље “Зрењанин - запад” нешто више од 100 километара бити удаљен Шабац, што ће се преваљивати за мање од сат времена. Све то драстично мења живот овде и Зрењанин постаје близу свега и све тачке приближавамо Зрењанину. Даћемо све од себе да овај пројекат урадимо квалитетно, брзо и ефикасно, а да локална заједница, током радова, што мање осети да се аутопут гради”, истакао је директор "Коридора Србије".   
 
 
 

Градоначелник Зрењанина Симо Салапура, изразивши задовољство због данашње посете министра Момировића и одржаних састанака, рекао је да се овакав пројекат по први пут реализује у овом делу Војводине и у Банату и доноси нову развојну шансу граду и региону. 
“Бићемо конкурентнији и за друге инвеститоре, с обзиром да имамо велику инвестицију као што је “Линглонг”, долазиће и други, мањи инвеститори, који ће видети своју пословну шансу у нашем граду, нашој проширеној индустријској зони. Захвалан сам и министру Момировићу и директору Антићу, који су посетили наш град, а поред аутопута дотакли смо се и још неких тема које су локалног карактера, али су у надлежности и под ингеренцијом и “Коридора” и “Путева Србије” и самог министарства. У наредном периоду одржаћемо и низ састанака с радним групама које ће формирати министар и “Коридори”, како би на најефикаснији начин дочекали и припремне радове на иградњи аутопута”, казао је градоначелник Салапура.   
 
Уз министра Момировића и директоре Антића и Павловића, у посети Зрењанину данас су боравили и Биљана Вуксановић, државни секретар министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Драган Костић из “Путева Србије”, као и Милош Адамовић, специјални саветник министра. 

Слике

  • /uploads/attachment/vest/6351/ministar_momirovic_autoput0.jpg