Zaživeo ''Sistem 48'': Brzi odgovori na prijavu problema i rešenja na jednom šalteru

Danas je u Gradskoj kući u Zrenjaninu, u prisustvu pokrajinskog sekretara za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu  Branislava Bugarskog, gradonačelnika Zrenjanina Ivana Bošnjaka, pomoćnika gradonačelnika Duška Radišića i Dragana Radakovića, iz Regionalnog centra za društveno-ekonomski razvoj "Banat", održana završna konferencija projekta pod punim nazivom "Modernizacija gradske uprave uvođenjem elektronske obrade zahteva građana za rešavanje komunalnih problema u roku od 48 časova" ili, jednostavnije, "Sistem 48 sati".
 
 
Posle otvaranja Kancelarije za brze odgovore u Gradskoj upravi, tačno pre četiri meseca, "Sistem 48" će objediniti rad lokalne samouprave i javnih preduzeća i u roku od 48 časova omogućiti rešavanje zahteva građana, pre svega iz komunalne oblasti. To ne znači automatski, niti je tehnički moguće za neke probleme, da će svaki problem biti rešen u tom roku, ali je značajno da će on postati "vidljiv", da će se krenuti s postupkom rešavanja i da će bilo ko od zainteresovanih građana moći da prati taj proces, jer će svaka promena biti vidljiva na portalu "Sistem 48 sati", postavljenom na zvaničnom sajtu Grada Zrenjanina. 
- Suština jeste komunikacija između gradske uprave, javnih komunalnih preduzeća, inspekcija, komunalne inspekcije i ostalih aktera u sistemu i njeno dovođenje na viši nivo, čime se postiže efikasnije rešavanje problema, dok se, s druge strane, postiže veće zadovoljstvo kod građana koji će videti kako se problemi rešavaju i šta rade nadležne institucije – ističe Dragan Radaković, ispred RCDR "Banat", partnera Grada Zrenjanina na ovom projektu. 
 
 
- Uvođenju "Sistema 48" mnogo je doprinelo četvoromesečno iskustvo Kancelarije za brze odgovore koji će sada stizati još brže, najavio je pomoćnik gradonačelnika, Duško Radišić. Definicija Kancelarije jeste upravo da se ukidaju šalteri za pojedinačno davanje informacije građanima. Upravo zato je 'Sistem 48' implementiran u ovu Kancelariju, da bi, na ovaj način, skratili vreme i brže došli do onih problema koje treba rešiti. Po tome što se svi zahtevi prema javnim preduzećima i odgovori na pitanja vezana za izdavanje lokacijskih i građevinskih dozvola rešavaju na jednom mestu, Zrenjanin je jedinstven u Srbiji, pa i šire – dodaje on.

 
 
Učesnike završne konferencije projekta pozdravio je gradonačelnik Zrenjanina, mr Ivan Bošnjak, rečima da će "Sistem 48" uspešno dopuniti sve što lokalna samouprava preduzima u cilju popravljanja kvaliteta usluga koje će Zrenjanin pružati građanima, ali i poslovnim partnerima, budućim investitorima.
 
Projekat  je finansijski podržao Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu, koji je prepoznao značaj unapređenja radnih i upravljačkih procesa u lokalnoj samoupravi Zrenjanin. O tome je govorio pokrajinski sekretar Branislav Bugarski, uz konstataciju da ako želimo više radnih mesta i bolje uslove za život, moramo da ispunjavamo određene standarde i unapređujemo društvo i sistem u kome živimo.
- Pokrajinska vlada i sekretarijat za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu postavili su cilj da svaka opština i grad u Vojvodini moraju da ostvare tri komponente: strategiju razvoja od 2014-2020. godine, kancelariju za lokalni ekonomski razvoj i "Sistem 48 sati" ili "72 sata", kako ko želi da ga koncipira, ali je suština u tome da građani mogu na jedan efikasniji i bolji način da komuniciraju sa upravom. To znači, kada imate problem u svojoj ulici, možete ga prijaviti telefonom, SMS porukom, e-mail-om, faksom i da očekujete isto tako odgovor kada će taj vaš problem i na koji način biti rešen. Ne mogu biti svi problemi rešeni, ali može i mora da postoji komunikacija, kako bismo bolje sagledali šta su problemi i šta treba uraditi i to će na najbolji način izmeriti i efikasnost lokalne samouprave, koliko je u mogućnosti da reaguje na zahteve građana – istakao je pokrajinski sekretar Bugarski. 
 
 
Praktično, funkcionisanje "Sistema 48" najvidiljivije je na portalu postavljenom u okviru internet prezentacije Grada Zrenjanina, i istoimenom baneru, koji daje mogućnost prijave određenog problema od strane građana, kao i pregled svih prispelih prijava i tok njihovog rešavanja.