Prezentacija EuroVelo parka ''Carska bara''

U Baroknoj sali Gradske kuće danas je održana prezentacija projekta EuroVelo parka “Carska bara”, uz učešće svih nosilaca tog projekta - predstavnika KRIM alijanse javno-privatnog partnerstva, Zavoda za zaštitu prirode Republike Srbije, Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam, Kartografije “Huber”, turističkih organizacija Vojvodine i Zrenjanina, ustanove “Rezervati prirode Zrenjanina” i Grada Zrenjanina.
 
 
Učesnike i goste na početku prezentacije pozdravio je pomoćnik gradonačelnika Zrenjanina Duško Radišić, istakavši da Grad Zrenjanin aktivno učestvuje u ovom projektu i da je on dugo pripreman. Podsetio je i na aktivnosti koje grad sprovodi na obnovi putne, a posebno biciklističke infrastrukture.
“Nadam se da će implementacija ovog projekta doprineti razvoju i boljim ekonomskim uslovima u našem gradu. Grad Zrenjanin je u poslednjem periodu mnogo uložio u infrastrukturu, a EuroVelo park upravo se fokusira na razvoju biciklističkih staza, ali i na mapiranju svih turističkih i ostalih kapaciteta koji treba da budu prepoznati i uključeni u rute koje želimo da povežemo”, kazao je Radišić i naveo da kroz našu zemlju prolaze tri evropske EuroVelo rute, a projekti Grada Zrenjanina usmereni su ka povezivanju tih ruta.
 
 
“Jedna ruta je uz Dunav, druga uz Tisu, a treća je “Gvozdena zavesa”, koja vodi između Srbije i Rumunije. Grad je u prethodnom projektu prekogranične saradnje obezbedio tehničku dokumentaciju, a u novom projektu i sredstva za izgradnju biciklističke staze koja će, obalom kanala Begej, povezati Zrenjanin sa rumunskom granicom, dok su Rumuni prethodno izgradili stazu od Temišvara do granice. Time će, praktično, biti spojena ruta uz Tisu sa “Gvozdenom zavesom”. Grad Zrenjanin već raspolaže mrežom od oko 35 kilometara biciklističkih staza, a  planiramo i jednu od najznačajnijih, to je staza do Novog Sada”, objasnio je Radišić.      
 
Kako je rekao, oko 10 procenata teritorije grada Zrenjanina, koja je najveća u Vojvodini, a druga u Republici Srbiji, čine zaštićena područja i želja svih je da se razviju i dalje mapiraju ti kapaciteti, kako bi bili u stanju da privuku veći broj turista.
 
 
Koordinatorka KRIM alijanse javno-privatnog partnerstva Tanja Jakšić kazala je da je taj oblik partnerstva tema o kojoj se danas puno priča, a da u slučaju EuroVelo parka “Carska bara” predstavlja model održivog razvoja turizma, kroz EuroVelo rute 6, 11 i 13.
“Grad Zrenjanin je pokretač cele inicijative, a izazov za grad, i za ceo Banat, je da zadrži mlade ljude u svojoj regiji. Razvoj turizma jeste, ujedno, i razvoj agrara i donosi nove mogućnosti za poslovanje. Javni partneri u tom poslu su javne ustanove, opštine, privatni partneri su domaćinstva, gazdinstva, hoteli i svi drugi koji će pomoći i doprineti regionalnom razvoju. Cilj održivog regionalnog razvoja EuroVela je omogućiti turistima da vide prirodne lepote, rezervate prirode, kulturne spomenike, da imaju gde da jedu, spavaju, zabave se, dakle, da stvorimo preduslove da zadržimo duže trideset hiljada biciklista u regiji Banata. Ovo je prvi EuroVelo park u Evropi, osnovan u sklopu Saveza biciklista EU i kartografije “Huber”, zajedno s Alijansom za JPP”, navela je Jakšić.   
 
 
Direktor Turističke organizacije grada Zrenjanina Zoran Ljubotina osvrnuo se na te navode, istakavši da је udruženje EuroVelo park “Carska bara” osnovano upravo zbog razvoja turizma i potencijala turističkih destinacija na ovom području, u smislu aktiviranja biciklista koji prolaze koristeći dostupne rute.
“Prema nekim istraživanjima, oko trideset hiljada biciklista, te vrste turista, prođe godišnje kroz Zrenjanin ili naseljena mesta. Ideja je da se svi koji su zainteresovani priključe ovom udruženju, u sledećem koraku uradićemo mapiranje koje će objediniti sve te potencijale koje biciklisti treba da vide u okviru grada, naseljenih mesta i zaštićenih područja, na svojim rutama, da znaju gde mogu da spavaju, gde da se hrane, šta mogu da vide, jer je njima izuzetno interesantno da obiđu područja koja ne mogu da se vide u redovnim turističkim turama”, rekao je Ljubotina.  
  

Tokom današnje prezentacije razgovaralo se o većem broju srodnih tema, pa su učesnici skupa mogli da čuju nešto o značaju i razvoju regije Banata kroz javno-privatno partnerstvo, o potencijalima i značaju nacionalnih parkova i rezervata prirode za razvoj turizma, o održivom regionalnom razvoju kroz JPP, holističkom pristupu i životnom ciklusu projekta, značaju i razvoju EuroVela, značaju EuroVela za razvoj turizma u Banatu, značaju EuroVela za promociju zaštićenih područja, kao i doprinosu EuroVela unapređenju biciklističkog turizma u Vojvodini.