Prezentovana Studija javnog saobraćaja za Zrenjanin - novi koncept i predlog optimalnih rešenja za grad i građane
- Ova studija dokaz je koliko ozbiljno pristupamo rešavanju, slobodno mogu da kažem, višedecenijskog problema u gradu. Ovo je prvi korak, sada imamo i viziju kako treba da izgleda neki budući javni prevoz u Zrenjaninu, želja nam je bila da on bude kvalitetniji, da ga više naših sugrađana koristi i da on bude jeftiniji. Mislim da smo ovom studijom došli do tog rešenja, nama sledeće godine ističe ugovor sa sadašnjim prevoznikom i grad će preuzeti na sebe mnogo više ingerencija oko same organizacije javnog prevoza u gradu i prigradu – istakao je Janjić.
- Osnovni cilj je bio da grad preuzme kontrolu nad sistemom javnog prevoza, da prevoznik, praktično, ne odlučuje više o tome da li će i koju liniju raditi, već onako kako je grad definisao mrežu linija i red vožnje, prema potrebama korisnika. Pored izmene na mreži linija i u redu vožnje, mi smo uradili i izmenu u tarifnom sistemu, jer postojeći nije omogućavao korisnicima da, recimo, presedaju sa prigradskih na gradske linije iako imaju mesečne karte.
- Grad će se svakako pojaviti s delom subvencija, jer i u postojećim uslovima grad izdvaja ozbiljna sredstva kako bi finansirao sistem. Dakle, mi smo zamislili da na konkursu biramo prevoznika, na unapred definisanoj mreži linija i unapred definisanom redu vožnje, cene karata i sve ostalo smo mi odredili, a grad će voditi računa o socijalnim kategorijama stanovništva i učestvovati u delu subvencija za te kategorije – kazao je Simeunović.
- U odnosu na postojeće stanje imaćemo 23 polaska više u gradu i 8 u prigradskom području, s tim što se linije kombinuju na drugačije načine nego do sada. Karakteristika postojeće mreže gradskih linija, kojih je devet, jeste da one nisu sinhronizovane i da vozila polaze prema nekom svom redu vožnje. Vremenskim pomacima početka i završetka rada, mi smo postigli da srednji interval polazaka na glavnom pravcu, duž "Magistrale", kojom prolazi najveći broj linija, bude 12 minuta. Znači, svakih 10 do 12 minuta će, praktično, tim pravcem nailaziti jedno vozilo, što će ovom sistemu dati novi kvalitet. Takođe, u novu mrežu linija implementirana su i neka nova stanja na terenu, tako da će, na primer, buduća linija broj 6 saobraćati do novog "Aviv Parka" – objašnjava Simeunović.